Ostatnia aktualizacja 11 czerwca 2021 r.
Lista kontrolna wyprowadzki najemcy może pomóc usprawnić proces inspekcji, gdy najemca się wyprowadza i zminimalizować kwotę dochodu z wynajmu utraconą pomiędzy kolejnymi zmianami najemcy.
W tym artykule pokażemy Ci, jak stworzyć listę kontrolną wyprowadzki najemcy, kluczowe elementy do sprawdzenia w wynajmowanej nieruchomości, gdy najemca się wyprowadza oraz różnicę pomiędzy uszkodzeniami a normalnym zużyciem.
Co to jest lista kontrolna wyprowadzki najemcy?
Lista kontrolna wyprowadzki wyszczególnia stan wynajmowanego lokalu, gdy najemca go opuszcza (wewnątrz i na zewnątrz w przypadku wynajmu jednorodzinnego). Listy kontrolne wyprowadzki mogą być używane zarówno przez wynajmujących, jak i najemców do porównania stanu nieruchomości w dniu wyprowadzki z dniem, w którym najemca się wprowadził.
Rekomendacja: Sprawdź ofertę sprawdzonej firmy remontowej MaksymBud (https://maksymbud.pl/)
Chociaż ogólne listy wyprowadzek można pobrać online ze stron takich jak Zillow, najlepiej jest stworzyć specjalną listę kontrolną wyprowadzek najemcy dla każdej nieruchomości, którą posiadasz i dołączyć ją jako załącznik do umowy najmu.
To dlatego, że wynajmowane nieruchomości mogą mieć unikalne cechy, takie jak kominek opalany drewnem lub zbyt duży garaż na dwa samochody. Umowa najmu najemca podpisuje może wymagać kominek być czyste z popiołu i innych zanieczyszczeń, lub że wszelkie plamy oleju lub smaru być czyszczone z podłogi garażu.
Dlaczego korzystanie z listy kontrolnej wyprowadzki jest ważne?
Najważniejszym zastosowaniem listy kontrolnej wyprowadzki jest ustalenie, czy kaucja lokatora zostanie zwrócona w całości, czy też pieniądze zostaną zatrzymane z kaucji, aby zapłacić za szkody spowodowane przez lokatora poza normalnym zużyciem.
Spory o kaucję często zdarzają się między wynajmującymi a najemcami. Najemca będzie dodatkowo zmotywowany do zwrotu wynajmowanej nieruchomości w nieskazitelnym stanie, jeśli wiedzą, że otrzymają pełny zwrot kaucji.
Im w lepszym stanie jest nieruchomość, gdy stary najemca wychodzi, tym szybciej wynajem może być zwrócony do nowego najemcy. Pomaga to utrzymać koszty obrotu niższe i minimalizuje przychody z wynajmu utracone z powodu pustostanu.
Niestety, czasami odchodzący lokatorzy próbują twierdzić, że nie są odpowiedzialni za szkody majątkowe, ponieważ szkody wystąpiły po ich odejściu. Lista kontrolna podpisana przez najemcę i wynajmującego, wraz ze zdjęciami z oznaczeniem czasu wykonanymi w czasie inspekcji przy wyprowadzce, może być użyta jako niepodważalny dowód stanu, w jakim najemca opuścił lokal (co jest korzystne dla obu stron).
Jak stworzyć listę kontrolną wyprowadzki najemcy
Przygotuj się z wyprzedzeniem, aby zminimalizować liczbę dni, w których twój lokal będzie pusty i nie będzie generował czynszu.
Najemca powinien skontaktować się z wynajmującym 3-5 dni wcześniej, żeby zaplanować inspekcję. Przed dniem, w którym najemca się wyprowadza, powinieneś potwierdzić z nim datę i godzinę inspekcji.
Upewnij się, że przyniosłeś wszelkie dokumenty z czasu, kiedy najemca się wprowadził - w tym listę kontrolną wprowadzenia się i wszelkie zdjęcia z oznaczeniem czasu - aby przejrzeć stan przed i po w obecności najemcy.
Przypomnij najemcy, że wszystkie media muszą być pozostawione włączone do czasu zakończenia listy kontrolnej wyprowadzki. Nie zapomnij zrobić zdjęć wszelkich uszkodzeń znalezionych podczas inspekcji wyprowadzki, aby dodać je do stałego pliku najemcy.
Na koniec inspekcji wyprowadzki najemca podpisuje listę kontrolną wyprowadzki i daje kopię najemcy.
Lista kontrolna wyprowadzki najemcy powinna zawierać następujące pozycje do sprawdzenia:
Ogólne
- Podłogi powinny być zamiecione i wyczyszczone mopem, a dywany odkurzone.
- Ściany, framugi drzwi, sufity i wentylatory sufitowe powinny być odkurzone i wyczyszczone oraz wolne od smug i śladów.
- Stolarka i elementy wykończeniowe, takie jak parapety okienne i listwy przypodłogowe powinny być umyte.
- Klimatyzacja i systemy grzewcze, w tym otwory wentylacyjne i przewody, oraz stan filtrów.
- Oprawy oświetleniowe powinny być czyste w całym domu z żarówkami wymienionymi w razie potrzeby.
- Przednie i tylne podwórka muszą być zadbane, przycięte i wolne od wszelkich zanieczyszczeń.
Kuchnia i pralnia
- Sprawdza wodę ciśnienie i drenaż obracać kurek na, i sprawdza dla przecieków pod kuchennym zlewem który mógł powodować pleśń lub wodną szkodę.
- Sprawdź blaty i szafki pod kątem pęknięć lub odprysków.
- Otwórz i zamknij każde drzwi i szuflady, aby upewnić się, że działają prawidłowo, i aby sprawdzić, czy nie brakuje jakiegoś okucia.
- Palniki kuchenki powinny działać prawidłowo i być czyste, wraz z piekarnikiem i stojakami.
- Uruchom zmywarkę, aby upewnić się, że działa i drenuje się prawidłowo, i sprawdź, czy uszczelka drzwi zmywarki nie ma śladów przecieków.
- Sprawdź, czy lodówka i zamrażarka są czyste i działają prawidłowo, czy cewki skraplacza są wolne od kurzu i czy temperatury są ustawione prawidłowo.
- Biega pralkę i suszarkę na krótkim cyklu, upewniał się że jednostki balansują i no trzęsą podczas domycia i suchego cyklu, że myjka napełnia i drenuje prawidłowo, i że suszarka wylotowa wentylacja jest bezpłatna od kłaczków.
Mieszkanie i sypialnie
Zanotuj stan każdego elementu inspekcji, używając rankingu 1 - zły, 2 - zły, 3 - średni, 4 - dobry i 5 - doskonały:
- Podłogi i dywany
- Ściany i listwy przypodłogowe
- Drzwi i futryny
- Szafy, w tym drzwi, drążki i półki
- Okna i gzymsy, w tym pokrycia okienne, takie jak żaluzje lub zasłony
- Sufit i wentylatory sufitowe
- Oprawy oświetleniowe, gniazdka elektryczne i gniazda komunikacyjne
- Alarmy dymowe i czujniki tlenku węgla
Łazienki
W łazienkach często występują ukryte uszkodzenia spowodowane ilością codziennego użytkowania, wody i pary wodnej. Elementy do sprawdzenia w każdej łazience obejmują:
- Toalety pod kątem przecieków
- Zlewozmywaki pod kątem korków i drenażu
- Baterie, w tym perlator, który może gromadzić zanieczyszczenia i spowalniać przepływ wody
- Głowice pryszniców pod kątem osadów z twardej wody
- Wanny pod kątem drobnych pęknięć lub złuszczeń
- Obszary pod łazienkową półką na oznaki wycieków wody lub rozwoju pleśni
- Stan luster
- Ściany i sufity pod kątem oznak pleśni lub uszkodzeń spowodowanych przez wodę
- Okna
Różne
Wreszcie, związać się wszelkie luźne końce przez:
- Usunięcie wszelkich śmieci przypadkowo pozostawionych w spiżarniach i szafkach.
- Upewnienie się, że wszystkie rzeczy należące do najemcy zostały usunięte.
- Usunięcie wszelkich śmieci pozostawionych przy krawężniku.
- Zebranie wszystkich kluczy, łącznie z kluczami do drzwi garażowych.
- Uzyskanie adresu zwrotnego najemcy.
Kaucja zabezpieczająca
Ustalenie, jaka część zwrotnej kaucji zostanie zwrócona, jeśli to możliwe w obecności najemcy. W ten sposób możesz wyjaśnić, dlaczego pieniądze na naprawy mogą być wstrzymane, używając dokumentów i zdjęć przyniesionych z inspekcji przeprowadzki, aby przedstawić swój przypadek.
Pamiętaj, aby zwrócić kaucję najemcy w terminie wymaganym przez lokalne prawo wynajmującego i najemcy, zwykle 15-30 dni po zakończeniu najmu i wyprowadzeniu się najemcy. Wyszczególnij wszelkie potrącenia z kaucji wykorzystane do naprawy szkód wykraczających poza normalne zużycie.
Co to jest normalne zużycie?
Nic nie trwa wiecznie. Na przykład, gdy twój ulubiony t-shirt z college'u w końcu zużywa się, nie wrócisz do szkoły i zażądać nowej koszulki zastępczej bez opłat. Zużycie w wynajmowanej nieruchomości działa w ten sam sposób.
Definicja normalnego zużycia różni się w zależności od stanu i może być trudna do precyzyjnego zdefiniowania. Ale ogólnie rzecz biorąc, zużycie jest to, co wystąpiłoby bez względu na to, kto mieszkał w domu, w tym siebie.
Wykładzina w końcu zużywa się, drewniane podłogi są porysowane, łazienka wanna i prysznic płytki stają się nudne i farba na ścianach i ramy drzwi w końcu traci swój blask.
Innym sposobem na myślenie o zużyciu jest skorzystanie z wytycznych IRS dotyczących żywotności niektórych aktywów w wynajmowanej nieruchomości. IRS uważa, że urządzenie takie jak lodówka w pełni amortyzuje się w ciągu zaledwie pięciu lat.
Oczywiście, nie oznacza to, że będziesz wymieniać lodówkę w wynajmowanej nieruchomości co pięć lat. Ale to daje dobry pomysł, jak długo niektóre przedmioty mają trwać z powodu normalnego zużycia.
Stwórz listę kontrolną dla nowych najemców
W całym tym artykule omówiliśmy użycie listy kontrolnej wprowadzającej, aby porównać ją z listą kontrolną wyprowadzającą przy ocenie stanu przed i po wynajmie nieruchomości.
Lista kontrolna dla najemców dokumentuje stan nieruchomości, kiedy najemcy po raz pierwszy biorą w posiadanie. To dobry pomysł, aby użyć tej samej formy, gdy najemcy wprowadzają się i wyprowadzają, tak aby można było zrobić "jabłka do jabłek" porównanie stanu nieruchomości.
Możesz również użyć listy kontrolnej przeprowadzki, aby stworzyć właściwe oczekiwania z najemcą, kiedy się wyprowadza. Wyjaśnij najemcy, jak wyprowadzka działa, w tym dając odpowiednie zawiadomienie i utrzymanie domu w dobrym stanie, jak nazywa się w leasingu.
Końcowe przemyślenia
Wyprowadzka inspekcja może czuć się konfrontacyjny, gdy wykonane z najemcą obecny, ale to nie musi być w ten sposób. Oczywiście, najemca powinien być tam dla ostatecznego przeglądu, ale korzystanie z listy kontrolnej wyprowadzki najemcy może przynieść korzyści zarówno właścicielowi, jak i najemcy.
Unikniesz zranionych uczuć i potencjalnych konfliktów, a także skrócisz czas pustostanu pomiędzy najemcami. Na koniec dnia, lista kontrolna wyprowadzki najemcy może pomóc utrzymać przepływ gotówki z Twojej wynajmowanej nieruchomości zdrowy i silny.
Warto przeczytać
- 3 września 2024
Remont starego mieszkania to nie lada wyzwanie, ale jednocześnie może być źródłem ogromnej satysfakcji. Odpowiednio przeprowadzony remont pozwala na zachowanie klimatu...
Czytaj dalej- 25 stycznia 2024
Ostatnia aktualizacja 11 marca 2022 r. Wszyscy słyszeliśmy opowieści o tym, jak trudno jest znaleźć mieszkanie w miastach takich jak Nowy Jork czy San Francisco. Kiedy popyt...
Czytaj dalej